Upravo tako učenici naše škole su učestvovali na brojnim takmičenjima, a ono koje bi istakli jeste upravo ono koje možete da pročitate na sledećem linku.

Međunardno takmičenje “Arhimed”.

Robotska sekcija

“The Thing” je projekat učenika koji pohađaju sekciju robotika u Srednjoj tehničkoj školi u Somboru. Tim od šestoro učenika je uz pomoć svojih profesora Marijane Bogdanović i Srđana Pavića kreirao robotsku šaku. Ovom šakom je moguće upravljati preko specijalne rukavice koja pomoću senzora detektuje pokrete prstiju i prenosi ih na silikonsku robotsku šaku. Takođe je moguće upravljanje preko računara gde softverski model šake prati pokrete mehaničkog modela. Da, đaci (mladi ljudi od 18 i 19 godina) su ceo posao uradili sami – profesori su bili samo savetnici i mentori.

Ko može na sekciju?

Učenici svih razreda naše škole mogu da se priključe sekcijama.
Na koji način se prijavljuje i koje sekcije sve imamo?
Prijaviti se može kod predmetnog profesora, odeljenskog starešine, zamenika direktora za nastavu i kod pedagoga.

Profesori

Marijana Bogdanović

sekcija robotike

Srđan Pavić

sekcija robotike i mehatronike

Marija Vesović

sekcija između magije i hemije

Između magije i hemije

“Naše sekcija se bavi praktičnom primenom hemije na zanimljiv način,a i u svakodnevnim uslovima. Cilj sekcije je da deci približim hemiju jer je ona svuda oko nas. Potrebno je da je razumemo i brojne mogućnosti nam se same otvaraju. Hemija je jedan od retkih pravaca nauke koji može biti i konstruktivan i destruktivan, a da imamo za proizvod nešto lepo.”

prof. hemije Marija Vesović

Sekcija mehatronike

“Mehatroniku treba posmatrati kao odgovor na ukazane potrebe iz prakse. Mehatronika kao sinergija mašinstva, elektrotehnike i računarstva predstavlja jedan visokoautomatizovan sistem koji se nalazi svuda oko nas, a najviše je zastupljen u industriji. Učestvujemo na prestižnim takmičenjima, mi kao profesori možemo samo da usmeravamo vaše ideje, a na vama je da zauzmete tron!” 

prof. elektrotehnike Srđan Pavić

Sekcija robotike

“Rad na sekciji može da se odvija u dva pravca. Programiranje robota da rešava razne zadatke-precizno upravljanje kretanjem i iscrtavanje oblika u ravni, prolazak kroz lavirinte uz izbegavanje zabranjenih zona i kretanje po poligonu uz obavljanje zadatog zadatka ( prenošenje predmeta, otvaranje magacina, sklanjanje prepreka…). Drugi pravac rada je konstrukcija robota prema potrebama (robotska ruka, šaka, vozilo, letelica…) ovo je teži deo i zahteva istraživački posao, poznavanje mehanike, elektrotehnike i programiranja” 

prof. elektrotehnike Marijana Bogdanović