Srednja tehnička škola datira još iz 1946. godine kada je formirana škola učenika u privredi i 1965. godine kada je formirana Tehnička škola. Ove dve škole fuzionisane su u Srednju školu prirodnih i tehničkih struka “Veljko Vlahović”. Reorganizacijom srednjeg obrazovanja u Somboru 1983. god. iz SŠPTS “Veljko Vlahović” izdvajaju se mašinska i saobraćajna struka u MSTŠ “Veljko Petrović” i premeštaju se u zgradu bivše Gimnazije u ulici Dositejeva br. 2. Tada počinje jedan od najplodnijih perioda u istoriji razvoja škole. Na mestu starih zgrada koje su srušene izgrađena je moderna zgrada za radionice, sredstvima samodoprinosa građana opštine Sombor i svečano otvorena 15.05.1986 godine. Narednom reorganizacijom srednjeg obrazovanja u Somboru 1990. godine od MSTŠ “Veljko Petrović” i područja rada elektrotehnike koji je pripadao SŠPTS “Veljko Vlahović” nastaje Srednja tehnička škola Sombor. Škola od 1995. godine nosi naziv Srednja tehnička škola sa sedištem u Somboru, Trg cara Lazara broj 4. Ipak, pravi početak školovanja učenika za tehnička zanimanja je 21.1.1883. godine. Tada su, na vanrednoj sednici Magistrata slobodnog kraljevskog grada Sombora, donete sledeće odluke: osniva se Zanatska škola, osniva se Odbor za školu i Grad će od sopstvenih sredstava, bez učešća zanatlija, osnovati školu. Zanatska škola počinje sa radom 15. marta 1883. godine sa 4 razreda, ima 251 učenika na 41 zanimanju, a prostor za nastavu ovoj školi ustupila je Gimnazija. Bili su zastupljeni sledeći zanati: tesar, stolar, kujundžija, limar, kolar, berber, čizmar, obućar, krovopokrivač, strugar, građevinar, lončar, grnčar, moler, mašinist, čarapar, bačvar, šeširdžija, tapetar, četkar, nožar, kovač, kovač oružja, zidar, knjigovezac, užar, kamenorezac, bravar, mesar, pekar, oružar, jorgandžija, krojač, kabaničar, remenar, sitar, krznar, soboslikar, tkač, torbar i staklar.
I pored mnogobrojnih poteškoća, svake nove školske godine se primećuje izvestan napredak u odnosu na prethodnu školsku godinu, što potvrđuje i to da je STŠ iz godine u godinu sve atraktivnija i za učenike i za mlade nastavnike.